6. Voedselbank.jpg

Wil jij ook ‘iets goeds’ doen?

“Think Global, Act Local”

Stichting Live on Nothing (LON) is een voor iedereen vrij toegankelijk platform dat faciliteert in maatschappelijke betrokkenheid. Wij gaan globale uitdagingen aan door het inzetten van acties op lokaal niveau: “Think global, act local”!

We gaan uit van circulaire principes en we voeren onze acties het liefste uit zonder interactie van geld. Zo organiseren we een jaarlijkse lokale (plastic)opruimactie en een speelgoedactie waarin we mensen vragen om hun oude of ongebruikte speelgoed geven aan kinderen die het beter kunnen gebruiken.

In onze acties zoeken we altijd naar manieren om spullen of middelen een tweede leven te geven waarbij we gevers en ontvangers met elkaar verbinden.

lon-logo-fb.jpg

De juiste mensen verbinden.

Naast mijn reguliere werkzaamheden als kinderpsycholoog, vind ik het belangrijk om goed om me heen te blijven kijken en te zien wat er voor maatschappelijke vraagstukken spelen. Dit klinkt heel groot, maar hoeft het niet te zijn!

Benieuwd wat Stichting LON doet?

“Lokale acties gericht op verbinden
van mensen, een klein gebaar met grote impact.”